Afterwork 17/5. Reklam, journalistik eller något annat?

Kan vi som frilansjournalister ena timmen vara journalister, andra timmen informatörer för att sen avsluta dagen med några timmars jobb som copy?

Annonsformatet ”native advertising” breder ut sig. En betald annons som ”harmonierar med omgivningen”. Högt läs- och mervärde, och ibland förvillande lik den journalistiska text som den är placerad sida vid sida med. Vad har detta för etiska, redaktionella och kommersiella konsekvenser? Hur ska vi frilansjournalister tänka och agera?

Västra frilansklubben (SJF) bjuder in till ett samtal kring detta.

Medverkande:
Ulrika Widsell, vice ordförande SJF. Ordförande i Yrkesetiska nämnden (YEN)
Christian Dahlborg (VD) Brand Publishing (dotterbolag till Spoon)
Magnus Carlsson (frilansjournalist)

Moderator: Olav Fumarola Unsgaard

Plats Göteborgs litteraturhus, Heurlins plats 1
Datum 17/5
Tid 17.00-19.00
På scen 17.30

Vi bjuder på ett glas vin eller alkoholfritt alternativ
Fritt inträde- Alla välkomna